Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів інформатичної освітньої галузі
| 
   Характеристика
  результатів навчання  | 
 ||||||
| 
   Індекс  | 
  
   Загальні результати навчання  | 
  
   Результат навчання у
  свідоцтві досягнень  | 
  
   Рівні  | 
 |||
| 
   Початковий  | 
  
   Середній  | 
  
   Достатній  | 
  
   Високий  | 
 |||
| 
   ІФО1  | 
  
   Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та
  систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем  | 
  
   Знаходить,
  аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію  | 
  
   Називає основні інформаційні
  процеси.  | 
  
   Співставляє основні інформаційні
  процеси із запропонованими ситуаціями із близького для себе середовища.  | 
  
   Описує основні інформаційні
  процеси у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя.  | 
  
   Наводить приклади основних
  інформаційних процесів у близькому для себе середовищі.  | 
 
| 
   Обирає ключові слова для пошуку
  інформації з допомогою вчителя; називає цифрові носії для збереження даних;
  заповнює пропуски, заносячи дані в запропоновану послідовність з допомогою
  вчителя.  | 
  
   Знаходить інформацію за готовими
  ключовими словами; обирає цифрові носії для збереження даних; заносить дані в
  попередньо створений шаблон.  | 
  
   Обирає
  ключові слова для пошуку інформації з незначною допомогою вчителя; зберігає
  дані на підготовлених цифрових носіях; упорядковує об’єкти за заданими
  ознаками.  | 
  
   Шукає інформацію за ключовими
  словами; зберігає дані на доступних цифрових носіях; упорядковує об’єкти за
  самостійно визначеними ознаками.   | 
 |||
| 
   Визначає об'єкти, їх
   властивості та значення з допомогою вчителя; визначає приналежність
  об’єктів до групи за їх властивостями з допомогою вчителя; називає способи
  подання інформації; ситуативно називає оригінальні відповідники реальних
  моделей.  | 
  
   Визначає об'єкти, їх
   властивості та значення за зразком; визначає приналежність об’єктів до
  групи за їх властивостями; переводить задачу / проблему з однієї форми
  представлення в іншу за зразком; ситуативно називає оригінальні відповідники
  інформаційних моделей.  | 
  
   Визначає об'єкти, їх властивості
  та значення з незначною допомогою вчителя; визначає групи об’єктів за їх
  властивостями; переводить стандартну задачу / проблему з однієї форми
  представлення в іншу; співставляє інформаційні та реальні моделі з
  оригінальними відповідниками.  | 
  
   Визначає об'єкти, їх
   властивості та значення; дає назви групам об’єктів; переводить задачу /
  проблему з однієї форми представлення в іншу; називає оригінальні
  відповідники інформаційних та реальних моделей. 
  | 
 |||
| 
   Розрізняє істинні та хибні
  висловлювання.  | 
  
   Підтверджує чи спростовує
  інформацію на підставі інформації з наданого джерела.  | 
  
   Визначає потребу пошуку
  додаткового джерела для підтвердження чи спростування інформації.  | 
  
   Визначає джерела, потрібні для
  підтвердження чи спростування інформації.  | 
 |||
| 
   ІФО2  | 
  
   Створення інформаційних продуктів та програм для
  ефективного розв’язання задач/проблем, творчого
  самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв
  та без них  | 
  
   Створює
  прості інформаційні продукти та програми  | 
  
   Ситуативно визначає логічну
  послідовність подій; обирає завершення для висловлювань з конструкціями
  «якщо-то»; розпізнає алгоритми в деяких способах подання; називає види
  алгоритмів. 
  | 
  
   Визначає логічну послідовність
  подій; заповнюючи пропуски, завершує висловлювання з конструкціями «якщо-то»;
  розпізнає алгоритми під час розв’язання задач у повсякденній діяльності;
  обирає тип алгоритму на основі його словесного опису. 
  | 
  
   Визначає логічну послідовність
  подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає
  алгоритми в різних способах подання; обирає тип алгоритму на основі
  словесного опису задачі. 
 
 
 
  | 
  
   Виправляє помилки в логічній
  послідовності подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «що буде,
  якщо змінити порядок інструкцій?»; розпізнає алгоритми в різних способах
  подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні,
  розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання простих задач.  | 
 
| 
   Відтворює надану програму в навчальному середовищі.  | 
  
   Вносить прості зміни в надану програму в навчальному
  середовищі.  | 
  
   Створює просту програму в
  навчальному середовищі на основі наданого алгоритму.  | 
  
   Налагоджує просту програму в
  навчальному середовищі.  | 
 |||
| 
   Називає блоки команд навчального середовища.  | 
  
   Визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати
  задачу.  | 
  
   Укладає блоки команд у правильному порядку із незначною допомогою
  вчителя.  | 
  
   Укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання
  задачі.  | 
 |||
| 
   Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання
  зразка виконання певної навчальної дії.  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи
  інструкцією.  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти із незначною
  допомогою вчителя.  | 
  
   Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст,
  зображення, звук тощо.  | 
 |||
| 
   Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у
  груповій роботі; виконує завдання за наданим планом чи інструкцією.  | 
  
   Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі
  у групі; складає план виконання знайомого завдання з незначною допомогою
  вчителя.  | 
  
   Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; складає
  план виконання роботи з допомогою вчителя.  | 
  
   Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі;
  уточнює план виконання роботи за потреби.  | 
 |||
| 
   ІФО3  | 
  
   Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних
  технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та
  співпраці, самостійного опанування новими уміннями  | 
  
   Спілкується та
  співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та
  цифрових пристроїв  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою
  вчителя; називає окремі складові комп’ютерної системи.  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній
  послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи.  | 
  
   Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних
  ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи.  | 
  
   Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується
  знайомими цифровими пристроями;  пояснює роботу
  комп’ютерної системи.  | 
 
| 
   Звертається за допомогою при виявленні апаратних та
  програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні
  копіювання зразка/послідовності дій.  | 
  
   Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої;
  використовує знайомі комп’ютерні програми в засвоєній послідовності.  | 
  
   Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує
  знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя.  | 
  
   Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних
  збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми.  | 
 |||
| 
   Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує
  онлайн ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій.  | 
  
   Переміщується веб-сторінками за вказаними
  гіперпосиланнями; використовує онлайн ресурси в засвоєній послідовності.  | 
  
   Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням
  гіперпосилань; використовує онлайн ресурси з незначною допомогою вчителя.  | 
  
   Переміщується веб-сторінками з використанням
  гіперпосилань; використовує онлайн ресурси для спільної діяльності та обміну
  думками.  | 
 |||
| 
   ІФО4  | 
  
   Усвідомлення наслідків використання інформаційних
  технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку,
  дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії  | 
  
   Дотримується
  етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії  | 
  
   Наводить приклади необачного використання комп’ютерних
  пристроїв та мереж;  називає правила безпечної поведінки онлайн.  | 
  
   Називає можливі наслідки необачного використання
  комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і
  порушення погоджених правил поведінки онлайн.  | 
  
   Називає способи поведінки для уникнення проблем, що
  випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж;
  дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою
  дорослих.  | 
  
   Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з
  необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується
  погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі.  | 
 
| 
   Наводить окремі приклади позитивної та негативної
  поведінки в цифровому середовищі.  | 
  
   Наводить окремі приклади наслідків позитивної та
  негативної поведінки в цифровому середовищі.  | 
  
   Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому
  середовищі.  | 
  
   Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому
  середовищі.  | 
 |||
| 
   Позначає
  ідеї та матеріали як запозичені після допомоги вчителя.  | 
  
   Позначає
  запозичені ідеї та матеріали.  | 
  
   Вказує
  джерела запозичених ідей чи матеріалів;  не списує.  | 
  
   Цитує та
  вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів;  не списує і
  не дає списувати.  | 
 |||
Немає коментарів:
Дописати коментар