Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів інформатичної освітньої галузі

 Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів інформатичної освітньої галузі

 

Характеристика результатів навчання

Індекс

Загальні результати навчання

Результат навчання у свідоцтві досягнень

Рівні

Початковий

Середній

Достатній

Високий

ІФО1

Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розвязання життєвих проблем

Знаходить, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію

Називає основні інформаційні процеси.

Співставляє основні інформаційні процеси із запропонованими ситуаціями із близького для себе середовища.

Описує основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя.

Наводить приклади основних інформаційних процесів у близькому для себе середовищі.

Обирає ключові слова для пошуку інформації з допомогою вчителя; називає цифрові носії для збереження даних; заповнює пропуски, заносячи дані в запропоновану послідовність з допомогою вчителя.

Знаходить інформацію за готовими ключовими словами; обирає цифрові носії для збереження даних; заносить дані в попередньо створений шаблон.

Обирає ключові слова для пошуку інформації з незначною допомогою вчителя; зберігає дані на підготовлених цифрових носіях; упорядковує об’єкти за заданими ознаками.

Шукає інформацію за ключовими словами; зберігає дані на доступних цифрових носіях; упорядковує об’єкти за самостійно визначеними ознаками.

Визначає об'єкти, їх  властивості та значення з допомогою вчителя; визначає приналежність об’єктів до групи за їх властивостями з допомогою вчителя; називає способи подання інформації; ситуативно називає оригінальні відповідники реальних моделей.

Визначає об'єкти, їх  властивості та значення за зразком; визначає приналежність об’єктів до групи за їх властивостями; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу за зразком; ситуативно називає оригінальні відповідники інформаційних моделей.

Визначає об'єкти, їх властивості та значення з незначною допомогою вчителя; визначає групи об’єктів за їх властивостями; переводить стандартну задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу; співставляє інформаційні та реальні моделі з оригінальними відповідниками.

Визначає об'єкти, їх  властивості та значення; дає назви групам об’єктів; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу; називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей.

 

Розрізняє істинні та хибні висловлювання.

Підтверджує чи спростовує інформацію на підставі інформації з наданого джерела.

Визначає потребу пошуку додаткового джерела для підтвердження чи спростування інформації.

Визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації.

ІФО2

Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розвязання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них

Створює прості інформаційні продукти та програми

Ситуативно визначає логічну послідовність подій; обирає завершення для висловлювань з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми в деяких способах подання; називає види алгоритмів.

 

Визначає логічну послідовність подій; заповнюючи пропуски, завершує висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; обирає тип алгоритму на основі його словесного опису.

 

Визначає логічну послідовність подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає алгоритми в різних способах подання; обирає тип алгоритму на основі словесного опису задачі.

 

 

 

 

Виправляє помилки в логічній послідовності подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання простих задач.

Відтворює надану програму в навчальному середовищі.

Вносить прості зміни в надану програму в навчальному середовищі.

Створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму.

Налагоджує просту програму в навчальному середовищі.

Називає блоки команд навчального середовища.

Визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу.

Укладає блоки команд у правильному порядку із незначною допомогою вчителя.

Укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі.

Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії.

Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи інструкцією.

Створює прості інформаційні продукти із незначною допомогою вчителя.

Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо.

Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у груповій роботі; виконує завдання за наданим планом чи інструкцією.

Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі у групі; складає план виконання знайомого завдання з незначною допомогою вчителя.

Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; складає план виконання роботи з допомогою вчителя.

Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі; уточнює план виконання роботи за потреби.

ІФО3

Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями

Спілкується та співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв

Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя; називає окремі складові комп’ютерної системи.

Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи.

Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи.

Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями;

 пояснює роботу комп’ютерної системи.

Звертається за допомогою при виявленні апаратних та програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні копіювання зразка/послідовності дій.

Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми в засвоєній послідовності.

Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя.

Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми.

Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує онлайн ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій.

Переміщується веб-сторінками за вказаними гіперпосиланнями; використовує онлайн ресурси в засвоєній послідовності.

Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайн ресурси з незначною допомогою вчителя.

Переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; використовує онлайн ресурси для спільної діяльності та обміну думками.

ІФО4

Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії

Дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії

Наводить приклади необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж;

називає правила безпечної поведінки онлайн.

Називає можливі наслідки необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і порушення погоджених правил поведінки онлайн.

Називає способи поведінки для уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою дорослих.

Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі.

Наводить окремі приклади позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі.

Наводить окремі приклади наслідків позитивної та негативної поведінки в цифровому середовищі.

Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому середовищі.

Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі.

Позначає ідеї та матеріали як запозичені після допомоги вчителя.

Позначає запозичені ідеї та матеріали.

Вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів;

 не списує.

Цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів;

не списує і не дає списувати.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар