Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів інформатичної освітньої галузі
Характеристика
результатів навчання |
||||||
Індекс |
Загальні результати навчання |
Результат навчання у
свідоцтві досягнень |
Рівні |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||
ІФО1 |
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та
систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем |
Знаходить,
аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію |
Називає основні інформаційні
процеси. |
Співставляє основні інформаційні
процеси із запропонованими ситуаціями із близького для себе середовища. |
Описує основні інформаційні
процеси у близькому для себе середовищі з незначною допомогою вчителя. |
Наводить приклади основних
інформаційних процесів у близькому для себе середовищі. |
Обирає ключові слова для пошуку
інформації з допомогою вчителя; називає цифрові носії для збереження даних;
заповнює пропуски, заносячи дані в запропоновану послідовність з допомогою
вчителя. |
Знаходить інформацію за готовими
ключовими словами; обирає цифрові носії для збереження даних; заносить дані в
попередньо створений шаблон. |
Обирає
ключові слова для пошуку інформації з незначною допомогою вчителя; зберігає
дані на підготовлених цифрових носіях; упорядковує об’єкти за заданими
ознаками. |
Шукає інформацію за ключовими
словами; зберігає дані на доступних цифрових носіях; упорядковує об’єкти за
самостійно визначеними ознаками. |
|||
Визначає об'єкти, їх
властивості та значення з допомогою вчителя; визначає приналежність
об’єктів до групи за їх властивостями з допомогою вчителя; називає способи
подання інформації; ситуативно називає оригінальні відповідники реальних
моделей. |
Визначає об'єкти, їх
властивості та значення за зразком; визначає приналежність об’єктів до
групи за їх властивостями; переводить задачу / проблему з однієї форми
представлення в іншу за зразком; ситуативно називає оригінальні відповідники
інформаційних моделей. |
Визначає об'єкти, їх властивості
та значення з незначною допомогою вчителя; визначає групи об’єктів за їх
властивостями; переводить стандартну задачу / проблему з однієї форми
представлення в іншу; співставляє інформаційні та реальні моделі з
оригінальними відповідниками. |
Визначає об'єкти, їх
властивості та значення; дає назви групам об’єктів; переводить задачу /
проблему з однієї форми представлення в іншу; називає оригінальні
відповідники інформаційних та реальних моделей.
|
|||
Розрізняє істинні та хибні
висловлювання. |
Підтверджує чи спростовує
інформацію на підставі інформації з наданого джерела. |
Визначає потребу пошуку
додаткового джерела для підтвердження чи спростування інформації. |
Визначає джерела, потрібні для
підтвердження чи спростування інформації. |
|||
ІФО2 |
Створення інформаційних продуктів та програм для
ефективного розв’язання задач/проблем, творчого
самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв
та без них |
Створює
прості інформаційні продукти та програми |
Ситуативно визначає логічну
послідовність подій; обирає завершення для висловлювань з конструкціями
«якщо-то»; розпізнає алгоритми в деяких способах подання; називає види
алгоритмів.
|
Визначає логічну послідовність
подій; заповнюючи пропуски, завершує висловлювання з конструкціями «якщо-то»;
розпізнає алгоритми під час розв’язання задач у повсякденній діяльності;
обирає тип алгоритму на основі його словесного опису.
|
Визначає логічну послідовність
подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо-то»; розпізнає
алгоритми в різних способах подання; обирає тип алгоритму на основі
словесного опису задачі.
|
Виправляє помилки в логічній
послідовності подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «що буде,
якщо змінити порядок інструкцій?»; розпізнає алгоритми в різних способах
подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні,
розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання простих задач. |
Відтворює надану програму в навчальному середовищі. |
Вносить прості зміни в надану програму в навчальному
середовищі. |
Створює просту програму в
навчальному середовищі на основі наданого алгоритму. |
Налагоджує просту програму в
навчальному середовищі. |
|||
Називає блоки команд навчального середовища. |
Визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати
задачу. |
Укладає блоки команд у правильному порядку із незначною допомогою
вчителя. |
Укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання
задачі. |
|||
Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання
зразка виконання певної навчальної дії. |
Створює прості інформаційні продукти за алгоритмом чи
інструкцією. |
Створює прості інформаційні продукти із незначною
допомогою вчителя. |
Створює прості інформаційні продукти, поєднуючи текст,
зображення, звук тощо. |
|||
Не виявляє бажання та ініціативи виконувати роль у
груповій роботі; виконує завдання за наданим планом чи інструкцією. |
Епізодично демонструє позитивні емоції при виконанні ролі
у групі; складає план виконання знайомого завдання з незначною допомогою
вчителя. |
Виявляє інтерес до виконання різних ролей у групі; складає
план виконання роботи з допомогою вчителя. |
Виявляє ініціативність при виконанні різних ролей у групі;
уточнює план виконання роботи за потреби. |
|||
ІФО3 |
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних
технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та
співпраці, самостійного опанування новими уміннями |
Спілкується та
співпрацює з використанням інформаційних і комунікаційних технологій та
цифрових пристроїв |
Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою
вчителя; називає окремі складові комп’ютерної системи. |
Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній
послідовності; називає функції окремих складових комп’ютерної системи. |
Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних
ситуаціях; називає функції складових доступної комп’ютерної системи. |
Обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується
знайомими цифровими пристроями; пояснює роботу
комп’ютерної системи. |
Звертається за допомогою при виявленні апаратних та
програмних збоїв; використовує знайомі комп’ютерні програми на рівні
копіювання зразка/послідовності дій. |
Повідомляє про виявлені апаратні та програмні збої;
використовує знайомі комп’ютерні програми в засвоєній послідовності. |
Визначає прості апаратні та програмні збої; використовує
знайомі комп’ютерні програми з незначною допомогою вчителя. |
Висуває гіпотези щодо виявлених апаратних та програмних
збоїв; досліджує доступні комп’ютерні програми. |
|||
Розпізнає гіперпосилання на веб-сторінках; використовує
онлайн ресурси на рівні копіювання зразка/послідовності дій. |
Переміщується веб-сторінками за вказаними
гіперпосиланнями; використовує онлайн ресурси в засвоєній послідовності. |
Переміщується знайомими веб-сторінками з використанням
гіперпосилань; використовує онлайн ресурси з незначною допомогою вчителя. |
Переміщується веб-сторінками з використанням
гіперпосилань; використовує онлайн ресурси для спільної діяльності та обміну
думками. |
|||
ІФО4 |
Усвідомлення наслідків використання інформаційних
технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку,
дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Дотримується
етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії |
Наводить приклади необачного використання комп’ютерних
пристроїв та мереж; називає правила безпечної поведінки онлайн. |
Називає можливі наслідки необачного використання
комп’ютерних пристроїв та мереж; наводить приклади та наслідки дотримання і
порушення погоджених правил поведінки онлайн. |
Називає способи поведінки для уникнення проблем, що
випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж;
дотримується погоджених правил поведінки онлайн з епізодичною допомогою
дорослих. |
Дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з
необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж; дотримується
погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі. |
Наводить окремі приклади позитивної та негативної
поведінки в цифровому середовищі. |
Наводить окремі приклади наслідків позитивної та
негативної поведінки в цифровому середовищі. |
Розрізняє позитивну і негативну поведінку в цифровому
середовищі. |
Розрізняє прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому
середовищі. |
|||
Позначає
ідеї та матеріали як запозичені після допомоги вчителя. |
Позначає
запозичені ідеї та матеріали. |
Вказує
джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує. |
Цитує та
вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; не списує і
не дає списувати. |
Немає коментарів:
Дописати коментар